Poniedziałek, 1 marca 2021. Imieniny Albina, Antoniny, Radosławy

Popierają nauczycieli

2013-06-15 16:01:46 (ost. akt: 2013-06-15 10:02:09)
ilustracja do treści

ilustracja do treści

Autor zdjęcia: Karol Wrombel

Podziel się:

W przeciwieństwie do naszych lokalnych w władz, są instytucje, które reagują na krytykę prasową. Z Polskie Izby Książki wpłynęło do nas pismo, wyjaśniające sprawę udziału wydawnictw w tzw. aferze podręcznikowej, które poniżej publikujemy.

w nawiązaniu do artykułu pt. „Makowskie szkoły zamieszane w aferę podręcznikową” z dn. 6 czerwca, który ukazał się na łamach Kuriera Makowskiego chcemy poinformować, że popieramy w pełni prawo nauczycieli do wyboru podręczników ze względu na przesłanki merytoryczne. Środowisko wydawców już kilka lat temu zdało sobie sprawę, że wyposażanie na preferencyjnych warunkach szkół w nowoczesny sprzęt elektroniczny, wbrew intencjom, może budzić kontrowersje i podjęło stosowne działania regulacyjne. Grupa wydawców edukacyjnych skupionych w Sekcji Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki podjęła w marcu 2012 roku decyzję o dobrowolnym wycofaniu się z tego rodzaju wspierania szkół. Odpowiednie postanowienie zawarto w Kodeksie Dobrych Praktyk. Zabrania on wpływania na decyzje nauczycieli w sposób pozamerytoryczny. Proces wygaszania tego typu promocji trwał kilka miesięcy. Poza tym, nie wszystkie wydawnictwa edukacyjne podpisały Kodeks w marcu 2012 roku. Widząc pozytywne oddziaływanie Kodeksu Dobrych Praktyk członkowie SWE PIK podczas Walnego Zebrania, które odbyło się 26 kwietnia 2013, podjęli decyzję o obowiązkowym przyjęciu Kodeksu przez wszystkich członków SWE PIK pod groźbą pozbawienia członkostwa PIK te podmioty, którym udowodniono by nieprzestrzeganie Kodeksu. Chcemy czystych zasad i czystego rynku.

Odnosząc się do kwestii umów, pragniemy przypomnieć słowa przewodniczącego SWE PIK, który w trakcie posiedzenia sejmowej podkomisji ds. jakości kształcenia i wychowania 9 maja br. powiedział: „Na pewno nie czujemy się przestępcami, na pewno nie robimy krzywdy dzieciom, na pewno pomoce naukowe dzieciom nie zaszkodzą". W pełni podtrzymujemy to stanowisko. Jak wynika z przytoczonych przez Panią wypowiedzi dyrektorów szkół, beneficjentem udzielanego wsparcia były wyłącznie szkoły i uczniowie, co potwierdzają także informacje o umorzeniach postępowań w tej sprawie.

Wydawnictwa edukacyjne od początku przemian ustrojowych w Polsce realizują misję wspierania rozwoju edukacji i podnoszenia jej poziomu. Służy temu przede wszystkim przygotowywanie i dostarczanie profesjonalnych podręczników oraz obudowy metodycznej. Od wielu lat szkolą nauczycieli do nowych rozwiązań edukacyjnych, w tym do pracy z podręcznikami cyfrowymi oraz realizują wiele inicjatyw wspierających rozwój zawodowy środowiska nauczycielskiego. W ramach misji społecznej odpowiedzialności biznesu, wydawnictwa współpracują z partnerami społecznymi realizując programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży, dostarczając dzieciom z mniej zamożnych rodzin podręczniki i pomoce dydaktyczne oraz wspierając wiele innych pożytecznych społecznie inicjatyw. Do dzisiaj w sposób zgodny z prawem zaopatrują nauczycieli w używane przez nich podręczniki i obudowę metodyczną, wydając na to w skali kraju miliony złotych.

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB