środa, 21 lutego 2018. Imieniny Eleonory, Lenki, Kiejstuta

Oszuści i naciągacze. Uwaga przy zmianie dostawcy prądu!

2015-03-06 08:00:00 (ost. akt: 2015-03-04 12:43:36)

Podziel się:

W ostatnim czasie na terenie naszego powiatu uaktywnili się oszuści podszywający się pod Polską Grupę Energetyczną oraz konsultanci innych dystrybutorów prądu nakłaniający do zawarcia z nimi umów – niekoniecznie korzystnych.

- W związku z docierającymi do PGE Dystrybucja S.A. informacjami o występujących przypadkach przesyłania do odbiorców energii elektrycznej pism o rzekomej zmianie systemu rozliczeniowego oraz rachunku bankowego, na który należy uiszczać należności za dostawy energii elektrycznej, pragniemy poinformować, iż spółka nie prowadzi prac zmierzających do zmiany systemu rozliczeniowego, jak również nie kierowała do odbiorców informacji o zamianie rachunków bankowych – brzmi komunikat PGE. W przypadku otrzymania podobnej korespondencji prosi o zwrócenie bacznej uwagi na oznaczenie podmiotu kierującego informację, dane zamieszczone w piśmie oraz porównanie ich z informacjami zawartymi w fakturze i wcześniejszą korespondencją dotyczącą dostaw przez PGE Dystrybucja. W przypadku stwierdzenia, że przysłał ją inny podmiot, prosi o kontakt z policją bądź samą spółką (tel. 81 7105702, 81 7105739, e-mail: sekretariat@pgedystrybucja.pl).
Na terenie naszego powiatu aktywnie działają też przedstawiciele innych dostawców prądu, którzy namawiają do zawarcia umów niekorzystnych dla konsumentów. Powiatowy Rzecznik Konsumentów Katarzyna Jakubiak potwierdza, że w ostatnim tygodniu zgłosiło się do niej kilka osób, które takie dokumenty podpisały. - Konsultanci ci mówili, iż przepisy Unii Europejskiej nakazują zmianę albo wprowadzali w błąd konsumentów, podając się za przedstawicieli PGE – zdradza rzeczniczka. Osoby, które zawarły takie umowy, muszą zazwyczaj płacić dwa rachunki, bo mimo że firmy te istnieją, to korzystają z łączy PGE. Zdarzały się także sytuacje, kiedy przedstawiciele fotografowali dokumenty, na przykład dowód osobisty albo nie zostawiali umowy.
Katarzyna Jakubiak podkreśla, że od 25 grudnia 2014 r. zmieniły się przepisy i na odstąpienie od umowy podpisanej poza siedzibą firmy konsument ma 14 dni (wcześniej było 10). Jeżeli przegapi ten czas, zostaje mu tylko zerwać umowę i zapłacić związane z tym koszty. Nasza rozmówczyni przestrzega przed pochopnym podpisywaniem umów i radzi, aby koniecznie je czytać. Bo oczywiście działają także zapewne firmy, które uczciwie i rzetelnie przedstawiają swoje oferty związane z energią.

el

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. KamilaRewa #2010705 | 89.231.*.* 14 cze 2016 14:49

    Trzeba bardzo uważać. Zanim zmieniliśmy z mężem dystrybutora energii elektrycznej to bardzo długo szukaliśmy tego odpowiedniego i uczciwego. Wybór padł na firmę Axpo. Już od 8 miesięcy co miesiąc cieszymy się pieniędzmi zaoszczędzonymi dzięki niższym rachunkom za prąd, a przez cały ten czas nie mieliśmy żadnych powodów do narzekań.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. izabell #1713586 | 194.117.*.* 15 kwi 2015 19:12

    mnie tez oszukali kazali mi podpisac umowe z pge ze prad teraz tanszy 4gr i musze podpisac bo zaszly nowe przepisy czy cos takiego. nie wiem co mam robic nie dostalam zadnej umowy ani zadnego papierku nic nie wiem...pomózcie:(

    ! - + odpowiedz na ten komentarz