Sobota, 23 stycznia 2021. Imieniny Fernandy, Jana, Rajmundy

Jak będą odbierane śmieci?

2014-10-17 12:00:00 (ost. akt: 2014-10-16 08:26:30)
Żeby uniknąć niepotrzebnych dodatkowych kosztów, za śmieci trzeba płacić w terminie

Żeby uniknąć niepotrzebnych dodatkowych kosztów, za śmieci trzeba płacić w terminie

Podziel się:

Od 1 stycznia przyszłego roku na terenie gminy Rzewnie będzie obowiązywała nowa uchwała o odbiorze śmieci. Radni przyjęli ją podczas wrześniowego posiedzenia.

Po pierwsze ustalono, że – tak jak dotychczas - od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odbierana będzie każda zebrana ilość odpadów komunalnych sprzed posesji. Zarówno te zmieszane, jak i segregowane (szkło, papier, metale, opakowania wielomateriałowe oraz tworzywa sztuczne) mają być zabierane raz w miesiącu sprzed poszczególnych posesji (mają być zostawiane przy krawędzi jezdni).
Natomiast meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony odbierane będą od właścicieli nieruchomości jeden raz w roku, w okresie od 1 kwietnia do 31 października.
Z kolei odbiór odpadów zielonych, ulegających biodegradacji odbierane będą w okresie od 1 maja do 31 października, także jeden raz w miesiącu.
Śmieci zabierane mają być oczywiście zgodnie z harmonogramem ustalonym przez przedsiębiorcę, z którym gmina Rzewnie zawarła umowę na takie usługi. Obecnie, do końca roku, to firma MPK Ostrołęka. Kto będzie się tym zajmował przez kolejne lata, zadecyduje ogłoszony przez gminę przetarg.
Warto tez pamiętać o Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK), który dla gminy Rzewnie zlokalizowany jest na działce w miejscowości Czerwonka Włościańska (gmina Czerwonka). W PSZOK-u przyjmowane są od właścicieli nieruchomości odpady gromadzone wsposób selektywny, obejmujące w szczególności: meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz akumulatory, zużyte baterie, przeterminowane leki i chemikalia, odpady szkła, odpady z papieru, metali i opakowań wielomateriałowych oraz odpady z tworzyw sztucznych, odpady zielone ulegające biodegradacji i odpady budowlano–remontowe oraz porozbiórkowe.
Poza tym właściciele nieruchomości mogą zużyte baterie poza dostarczeniem ich do PSZOK-u, wrzucać do pojemników ustawionych w szkołach i urzędzie. A przeterminowane leki - poza dostarczeniem ich do PSZOK-u - wrzucać do pojemników ustawionych w aptece i przychodni lekarskiej.
dk

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB